14 yılda Kayseri’ye Ulaştırma ve Haberleşme alanında 2,45 milyar tl yatırım yaptık

14 yılda Kayseri’ye Ulaştırma ve Haberleşme alanında 2,45 milyar tl yatırım yaptık

Çağın ilerisinde bir anlayışla Türkiye’yi ulaştırma ve haberleşme alt yapısında dünya standartlarının üstüne taşıdık. Bu büyük yatırımlardan Kayseri’de payına düşeni aldı. Karayollarını yeniden yapılandırdık. Yeni nesil teknolojilere erişimin sağlanması için GSM ve internet yatırımlarına büyük bütçe ayırdık. PTT’yi çağdaş bir anlayışla yeniden yapılandırdık.

KAYSERİ’Yİ TÜRKİYE’YE BAĞLADIK

Kayseri’yi diğer şehirlere bağlayan devlet yollarını 458 kilometreye; ilçe, belde ve köyleri şehir merkezine ulaştıran il yollarını 669 kilometreye uzattık. Böylece Kayseri’ye erişimi daha hızlı ve güvenli hale getirerek Kayseri’deki karayolu ağını 1.127 kilometreye ulaştırdık.

DEVLET YOLU        458 km

İL YOLU                    669 km

TOPLAM YOL AĞI  1.127 km

MEVCUT BÖLÜNMÜŞ YOLLARI ARTIRDIK

Ülke geneline yayılan bölünmüş yol seferberliğinden Kayseri de üst düzeyde yararlandı. Şehirde 2003 öncesine kadar 83 kilometre bölünmüş yol yapılmışken, 2003-2016 yılları arasında 443 kilometre yeni bölünmüş yol yaparak Kayseri’nin toplam bölünmüş yol mesafesini 526 kilometreye çıkardık.

Bölünmüş Yol Güvenli Ulaşım

2003 öncesi  83 km

2016               526 km

Kayseri’nin yol ağını genişletirken ulaşımda güvenlik ve kolaylık amacıyla altyapı ve iyileştirme çalışmalarına hız kesmeden devam ettik.

14 YILDA KARAYOLU UZUNLUĞUMUZU ARTIRDIK, YOLLARIMIZI MODERNLEŞTİRDİK

2003-2016 DÖNEMİNDE YAPILAN KARAYOLU ÇALIŞMALARI

• Kayseri- Ankara Yolu ( 30.1 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı, 900 m

Sathi Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• Kayseri-Malatya Yolu (39.3 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı, 95.7 km Sathi Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• Kayseri-Sivas Yolu ( 56.2 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• Himmetdede Ayrımı-Boğazlıyan Yolu (7 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol, 7 km Sathi Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• Kayseri-Niğde Devlet Yolu (13 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı, 63 km Sathi Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• 36 km Kayseri-Kuzey Çevre Yolu (33 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı,

3 km Sathi Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• Sarıoğlan Yolu (4 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• Pınarbaşı-Gürün Ayrımı-Şarkışla Yolu (43.5 km Sathi Kaplamalı

Bölünmüş Yol)

• Tomarza Şehir Geçişi (5.8 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş

Yol)

• Kayseri-Sivas Ayrımı-Özvatan Yolu (35 km Sathi Kaplamalı Tek Yol)

• Yahyalı-Mansurlu Yolu (44 km Sathi Kaplamalı TekYol)

• Bünyan-Tuzhisar Yolu( 9 km Sathi Kaplamalı Tek Yol)

• Hacılar-ErciyesYolu (10 km Sathi Kaplamalı Tek Yol)

• Mimarsinan Köprülü Kavşağı

• Garipçe Köprülü Kavşağı

DEVAM EDEN KARAYOLU ÇALIŞMALARI

• Pınarbaşı-Sarız-Kahramanmaraş Yolu

• Kayseri-Sivas Ayrımı-Bünyan Yolu

• Kayseri-Pınarbaşı (Elbaşı ayrımı-Pınarbaşı Arası) Yolu

• Himmetdede Ayrımı-Boğazlıyan Yolu

• Kayseri-Malatya Yolu (Mimar Sinan Köprüsü-Elbaşı Ayrımı)

• Kayseri-Develi Yolu (Hisarcık Ayrımı-Erciyes-Develi Arası)

• Derevenk Viyadüğü Ve Bağlantı Yolları

KAYSERİ-ANKARA DEVLET YOLU

(BOĞAZ KÖPRÜ-HİMMETDEDE) VE KAYSERİ KUZEY ÇEVRE YOLU ORGANİZE BAĞLANTISI

Proje Bedeli : 43,6 milyon TL

2017 yılı içerisinde bitirilmesi planlanan proje ile Kayseri-Kırşehir Yolu’nun Kayseri ili sınırlarındaki 33 km’lik kesimi ve Kayseri Kuzey Çevre Yolu’nun tamamı Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol olarak tamamlanacaktır.

KAYSERİ GÜNEY ÇEVRE YOLU

Projenin 2017 yılı içerisinde tamamlanması hedeflenmektedir.

KAYSERİ-MALATYA AYRIMI-TOMARZA YOLU (Şehir Geçişi)

DEVELİ-BAKIRDAĞI (TUFANBEYLİ-SAİMBEYLİ) İL YOLU

HIMMETDEDE KÖPRÜLÜ KAVŞAĞI (4 ADET/320 M)

TARİHİ KÖPRÜLERİ YAŞATIYORUZ

Kayseri ilinde 2005 yılında Şahruk-1, 2013 yılında ise Şahruk-2 Tarihi Köprülerinin restorasyon çalışmaları tamamlanmıştır.

RAYLI TAŞIMACILIK İLE HALKIMIZIN YAŞAM KALİTESİNİ YÜKSELTİYORUZ

Kayseri ili sınırları içerisinde 260 km’lik demiryolu ağına ulaştık. Kayseri’de genişletilen demiryolu hattı yılda yıllık ortalama 339.365 yolcu ve 3,6 milyon ton yük taşıma gücüne ulaştı.

HAFİF RAYLI SİSTEM HİZMETE GİRDİ

Kayseri hafif raylı sistem 1.etap inşaatı 2004 yılında 100 Milyon Avro bedelle ihale edildi, 2009 yılında 17.5 Km güzergah tamamlanarak hizmete girdi.

DEVAM EDEN PROJELER

KAYAŞ-IRMAK-KIRIKKALE-ÇETINKAYA ELEKTRIFIKASYON PROJESI

KAYSERI KUZEY GEÇIŞ VARYANTI

BOĞAZKÖPRÜ-YENİCE-TOPRAKKALE ELEKTRİFİKASYON- İNYALİZASYON-TELEKOMÜNİKASYON ALTYAPI İYİLEŞTİRMESİ PROJESİ

KAYAŞ-IRMAK-KIRIKKALE-ÇETİNKAYA ELEKTRİFİKASYON PROJESİ

KAYSERİ KUZEY GEÇİŞİ VARYANTI

KAYSERİ İLİNE BANLİYÖ İŞLETMECİLİĞİ

KAYSERİ (BOĞAZKÖPRÜ) LOJİSTİK MERKEZ PROJESİ

Proje Bedeli : 47 milyon TL

Söz konusu lojistik merkez ile Türkiye Lojistik Sektörüne 1,8 milyon ton taşıma kapasitesi sağlanacak, ülkemize 620 bin m² lojistik alan kazandırılacaktır.

1.Etabı tamamlanmıştır. Yükleme rampası ile 4 adet yolun altyapısı ve üstyapısı tamamlanmıştır. Diğer alanlara ilişkin proje ihalesi hazırlık çalışmaları devam ediyor.

YERKÖY-KAYSERİ YÜKSEK HIZLI DEMİRYOLU PROJESİ

Proje Bedeli : 2,3 Milyon TL

Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren hattına bağlantılı olarak Yerköy-Kayseri arasında 250 km/saat hız yapılabilen Hızlı Tren hattı yapılacaktır. 142 km uzunluğundaki projenin 2019 yılında tamamlanması planlanmaktadır.

KAYSERİ-NEVŞEHİR-AKSARAY-KONYA-ANTALYA HIZLI DEMİRYOLU ETÜD PROJESİ

Ülkemizin turizm merkezleri olan Antalya, Konya ve Kapadokya bölgesini Kayseri’ye ve dolayısıyla hızlı demiryolu ağına bağlayacak proje 4 kesimden oluşmaktadır.

Yaklaşık 488 km uzunluğa sahip Kayseri-Nevşehir-Aksaray-Konya-Antalya hızlı tren projesiyle hem yük hem de yolcu taşımacılığı yapılacak şekilde 200 km/sa hıza uygun çift hatlı, elektrikli ve sinyalli olarak planlanmıştır.

4 kesimde de profil ve sondaj çalışmaları devam etmektedir.

 

KAYSERİ HIZLI TREN GARI ETÜT PROJE HAZIRLANMASI

Proje Bedeli : 750 bin TL

Hızlı Tren ağına dahil olması için çalışmaları devam eden Kayseri’ye modern bir hızlı tren garı yapılması için önümüzdeki günlerde etüt projesi yapılacaktır.

HAVAYOLUNDA BÜYÜK DÖNÜŞÜM

Kayseri’de bulunan havalimanı son 14 yılda yapılan yatırımlarla birlikte artık daha fazla yolcuya hizmet veriyor. Bu artış, şehrin ekonomisine de katkı sağlıyor.

KAYSERİ HAVALİMANI

UÇAK TRAFİĞİ

2003   3.197

2015   15.048

YOLCU TRAFİĞİ

2003   324.959

2015   1.972.148

2003 yılında iniş-kalkış yapan 3.197 uçak ile 324.959 yolcu taşınırken 2015 yılında iniş-kalkış yapan 15.048 uçak ile 1.972.148 yolcu taşınmıştır.

MOBİL TEKNOLOJİLERDE TÜRKİYE’YE ÇAĞ ATLATTIK

Kayseri’de, GSM altyapısı olmayan 15 yerleşim yerine altyapı kurduk.

Ayrıca, Telefon ve İnternet altyapısı olmayan 1 yerleşim yerine de (Wimax) altyapı kurduk.

İnşa ettiğimiz geniş bant internet alt yapısı sayesinde Kayseri’de Genişbant Abone Sayısı 2016’da 800.094’e ulaştı. Daha hızlı ve ekonomik internet bağlantısı için Kayseri’de 2003 öncesi 1.754 kilometre olan fiber optik kablo uzunluğunu 6.336 kilometreye uzattık.

GENİŞBANT ABONE SAYISI

2003 ÖNCESİ          0

2016                           800.094

FİBER OPTİK KABLO UZUNLUĞU (km)

2003 ÖNCESİ          1.754

2016   SONRASI      6.336

PTT ÇAĞIN ÖTESİNE GEÇTİ

PTT’lerde yapılan işlem çeşitliliğini artırarak 367 kurum ve kuruluş ile 524 ayrı iş ve işlem yapılabilir hale getirdik.

PTT’DE HİZMET ÇEŞİTLİLİĞİ ARTTI

Yeni konsepti ile 51 Pttbank Kayseri’lilerin hizmetindedir.

PTTMATİK KAYSERİ’NİN DÖRT KÖŞESİNDE

37 Pttmatik ile 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet sunulmaktadır.

PTT HİZMETLERİYLE İHTİYAÇ

SAHİPLERİNE DESTEK OLUYORUZ

  • Şartlı Eğitim Yardımı (ŞEY) kapsamında yapılan ödemeleri,
  • Şartlı Sağlık Yardımı (ŞSY) kapsamında yapılan ödemeleri,
  • Eşi Vefat Eden Kadınlara Yönelik Düzenli Nakdi Sosyal Yardım Ödemeleri,
  • Muhtaç Asker Aileleri Ödemeleri,
  • Yaşlı ve Engellilere kapıdan ödeme,
  • Öksüz, Yetim ve Asker çocuğu yardım ödemeleri,
  • Yeni doğan bebek için annelere yapılan doğum yardımı ödemeleri PTT hizmetleri olarak yapılmaktadır.